Hurá, máme tu první report nových trendů na českém Facebooku.
V prosinci 2014 jsem poprvé vytvořil menší databázi českých trendsetterů. Z uživatelů Facebooku jsem vybral přibližně 150 osobností z různých oblastí (design, sport, žurnalistika, zdraví, software a další), abych zjistil, co tyto osobnosti spojuje, jaké zájmy mají společné.
Samozřejmě jsem do databáze nezahrnul kde koho, ale pouze osobnosti, které se podle profilu na Facebooku těší mimořádnému zájmu ostatních, aspoň co se počtu přátel a followerů týče.
Ještě v prosinci jsem také pečlivě posbíral, čeho všeho jsou tito lidé fanoušky. No, a protože jsem se před dvěma dny znovu podíval, čeho jsou fanoušky nyní, mám k dispozici srovnání, co nového je mezi českými trendsettery.
Možná se ptáte, proč by Vás měly zajímat zájmy 150 lidí, když český Facebook má údajně skoro dva milióny aktivních uživatelů? Mělo by, aspoň pokud Vás zajímá budoucnost. Budoucnost je totiž přítomna mezi námi lidmi již dnes, jen není rovnoměrně rozdělena, schovává se na určitých místech. A můj přístup k věštění budoucnosti spočívá v tom, že chci hledat nové trendy, jakmile se ukáží. Když se totiž něco nového objeví u několika trendsetterů, tedy uživatelů, kteří se těší autoritě nás, tisíců dalších smrtelníků, je pravděpodobné, že přišla jeho chvíle, aby se ukázal na světlo a prosadil se i ve většinové společnosti.